نکته
|
شما می توانید از رفع شامل برای رفع بسیاری از مشکلات ذکر شده در اینجا استفاده کنید. |
توجه داشته باشید
|
- اکثر اشکالات احتمالا از موتور GTA: SA بدست می آید، بدین معناست که این گسل از توسعه دهنده SA-MP نیست، بنابراین او همچنین نیاز به انجام راه حل های داخلی برای حل آنها دارد.
- برخی از این ویژگی ها را می توان در نظر گرفت، اما اکثر آنها رفتارهای غیر منتظره ای هستند که می توانند مشکلات را ایجاد کنند.
- همچنین بعضی از آنها چیزهایی هستند که SA-MP به طور کامل از دست داده است و باید اضافه شود زیرا بدون آنها برخی از چیزها ممکن است به نظر برسد یا مانند یک ویژگی ناقص باشند.
|
خطاهای اسکریپت
( انجمن گفتگو )
بازیکنان
- حذف جت پک از بازیکنان با تنظیم اقدام خاص خود را به 0 موجب می شود که صدا تا زمان مرگ باقی بماند.
- انیمیشن سازی اقدامات ویژه SPECIAL_ACTION_CUFFED و SPECIAL_ACTION_CARRY بر روی پوست ID 0 (CJ) کار نمی کند. (اما پوست هنوز نمی تواند اجرا شود و یا به هر حال پرش، بنابراین اقدام خاص اعمال می شود)
- اگر یک پست بازرسی در حال حاضر تنظیم شده باشد، از آن نقطه بازرسی به جای آن استفاده خواهد کرد.
- نقاط بازرسی ایجاد شده بر روی اشیاء ایجاد شده توسط سرور ( CreateObject / CreatePlayerObject ) در زمین واقعی واقع می شوند، اما هنوز هم به درستی عمل می کنند.
- تفکرات تماشایی اگر هدف را از منطقه جریان خود را ترک (teleport، وارد کنید داخلی).
- اگر بازیکن در یک وسیله نقلیه باشد، بازیکن واقعا سریع به آسمان میرود، سپس او به طور طبیعی تماشا خواهد کرد.
- اگر پوست یک بازیکن در هنگام تساوی، در یک وسیله نقلیه یا انجام برخی از انیمیشن ها تنظیم شود، آنها منجمد می شوند و یا در غیر اینصورت می شوند.
- بازیکنان دیگر در اطراف بازیکن ممکن است در صورتی که او در یک وسیله نقلیه است یا اگر وارد یا ترک یک وسیله نقلیه شود، سقوط کند.
- تنظیم کردن پوست بازیکن هنگام مرگ او ممکن است بازیکن را در اطراف او سقوط کند.
- تعطیلات نشسته در دوچرخه.
- پوست جدید را پس از SetSpawnInfo فراخوانی می کند، اما قبل از آنکه بازیکن به طور طبیعی دوباره پوست خود را بدست آورد، پوست جدیدی پیدا می کند.
- اگر پوست از طریق تابع SpawnPlayer بوجود می آید پوست پیر را می گیرد .
- اگر این مورد در یک مسافر استفاده شود، راننده وسایل نقلیه قدیمی آن را در وسایل نقلیه جدید خود نمی بیند.
- اگر بازیکن دارای یک اقدام خاص است، او بلافاصله از وسیله نقلیه خارج می شود و اقدام خاص متوقف خواهد شد.
- اگر بازیکن چتر نجات را باز کند و در یک وسیله نقلیه در همان منطقه قرار داده شود، او همچنان چتر نجات داده و انیمیشن نشسته را از بین خواهد برد. اگر او در یک ناحیه دیگر در یک وسیله قرار داده شود، از فورا خارج خواهد شد.
- گذراندن یک کتابخانه انیمیشن نامعتبر در ApplyAnimation باعث خرابی مشتری برای جریان در بازیکنان می شود.
- اولین بار یک کتابخانه استفاده می شود، هیچ کاری نمی کند.
- استفاده از ClearAnimation در حالی که شما در یک وسیله نقلیه هستید، باعث می شود بازیکن از آن خارج شود.
- هنگامی که انیمیشن پایان می یابد، هیچ وقت انجام نمی شود، اگر ما 1 را برای پارامتر یخ زدن در ApplyAnimation عبور دهیم .
- چندین سبک برای زمان مشخص نشده نمایش داده می شود.
- اگر آخرین حرف در متن یک فضای ("") باشد، متن همه خالی خواهد بود.
وسایل نقلیه
- برای CARMODTYPE_STEREO کار نمی کند
- دو هسته گاو جلو و اجزای سپر جلو در شکاف CARMODTYPE_FRONT_BUMPER ذخیره می شوند . اگر وسیله نقلیه هر دو آنها را نصب کرده باشد، این تابع فقط آخرین بار نصب شده را بازگرداند.
- هر دو لبه عقب و قطعات سپر عقب در شکاف CARMODTYPE_REAR_BUMPER ذخیره می شوند . اگر وسیله نقلیه هر دو آنها را نصب کرده باشد، این تابع فقط آخرین بار نصب شده را بازگرداند.
- هر دو دامن سمت چپ و دامن سمت راست در شکاف CARMODTYPE_SIDESKIRT ذخیره می شود. اگر وسیله نقلیه هر دو آنها را نصب کرده باشد، این تابع فقط آخرین بار نصب شده را بازگرداند.
دیگران
- اگر آخرین حرف در متن یک فضای ("") باشد، متن همه خالی خواهد بود.
- اگر textdraw بر روی یک خط جدید می رود (به دلیل جعبه)، رنگ به صورت سفید تنظیم می شود.
- strcmp : اگر هر کدام از رشته ها خالی باشد، 0 را می دهد.
- والستر : سقوط در تعداد زیادی.
- strins : پارامتر "maxlength" که باعث سقوط احتمالی می شود را نادیده می گیرد.
- تصادفی : با عدد منفی کار نمی کند.
- خواب : بایت از پشته بیرون می زند.
- توابع منو: سقوط زمانی که یک شناسه منوی نامعتبر صادر شد.
- توابع فایل: سقوط در یک دسته نامعتبر است.
فراخوانها
- اگر تیرانداز به عنوان راننده در خودرو نباشد، نامیده می شود.
- اگر نام شما را به عقب برگردانده اید با هدف فعال (عکسبرداری در هوا) نامیده می شود.
- بازیکنان اطراف تیرانداز ممکن است سقوط کنند اگر داده های نامعتبر ارسال شوند.
- اگر شما یک بازیکن را در یک وسیله نقلیه تیراندازی می کنید، به عنوان BULLET_HIT_TYPE_VEHICLE نامیده می شود. این به عنوان BULLET_HIT_TYPE_PLAYER نامیده نخواهد شد.
گمشده / تعاریف بد
اشکالات مشتری
( انجمن گفتگو )
- هنگامیکه هیدرولیک و فشار دادن کلید HORN برای پرش به بالا، دیگران صدای ماشین شما را می شنوند، اما شما این کار را نمی کنید.
- هنگامی که مسافر قبلی شما وارد ماشین می شود، ماشین خود را با قطع یا وصل شدن به موقعیت دیگری از سوی سرور کنار می گذارد و شما در منطقه ای هستید که در آن ماشین را وارد می کنید، ماشین شما رانندگی می کند (جایی که مسافری دارید) ناگهان متوقف می شود
- اگر در وسیله نقلیه بمیرید، می توانید آن را با فشار دادن کلید فشار دهید تا رانندگی کنید. شما تنها کسی هستید که می بینید که حرکت می کند، برای دیگران در یک مکان قرار دارد. هنگامی که شما respawn، گاهی اوقات آن است که در آن شما آن را رانندگی، گاهی اوقات آن است که در آن شما آخرین مرگ.
- کنترل در حال تغییر است به عنوان مثال، هنگامی که شما یخ زده هستید، می توانید از کلید های دیگر برای کنترل منو ( ShowMenuForPlayer ) استفاده کنید و هنگام استفاده از کلید دیگر از آن استفاده کنید. همانطور که در نمای اتومبیل مشاهده می کنید، شما باید از کلید های مختلف استفاده کنید.
- هنگامی که در یک وسیله نقلیه می میرند، دیگر بازیکنان می بینند که شما در بالای ماشین خود ظاهر می شوید، اما خودتان را با ماشین "Dead" متحرک می بینید.
- هنگامی که قطار می رود، شما صفحه تکان دادن را دریافت خواهید کرد. گاهی اوقات، زمانی که خیلی دور از آهنگ هستید، لرزش هنوز ادامه دارد.
- هنگام خارج شدن از قطار وارد شده توسطPutPlayerInVehicle ، دوربین به درستی تنظیم مجدد نمی کند.
- اگر از Sniper Rifle استفاده می کنید، سپس هیدرا یا شکارچی را وارد کنید و به "نمای جلو" بروید، شما "هدف تفنگ شاتل" را دریافت می کنید.
- اگر کسی یک ماشین قفل شده داشته باشد و شما می خواهید صندلی مسافر خود را وارد کنید، همه چیزهایی که باید انجام دهید فشار دادن G در نزدیکی ماشین خود را هنگامی که آنها شروع به حرکت می کند. شما در صندلی مسافر قرار می گیرید. توجه داشته باشید؛ تنها زمانی کار می کند که وسیله نقلیه شروع به حرکت می کند و سریعتر حرکت می کند تا شما بتوانید به وسیله نقلیه نزدیک شوید.
- گاهی اوقات صدای ماشین / هلی کوپتر شما خراب می شود و شما فقط یک نوع صدا را می شنوید. به عنوان مثال، موتور ماشین برای تغییرات دنده تغییر می کند، اما وقتی این اتفاق می افتد تنها یک صدا وجود دارد و این بالاترین دنده است. این فقط در تعداد زیادی از بازیکنان اتفاق می افتد، مهم نیست که آنها در یک خودرو باشند یا خیر. معمولا زمانی که فردی از تعداد زیادی از بازیکنان وارد وسیله نقلیه می شود. این همیشه در مورد بازیکنان دیگری که شما می بینید اعمال می شود، ماشینشان فقط یک صدا دارد (بالاترین دنده).
- با Stuntplane، اگر شما آن را respawn یا تعمیر آن باRepairVehicle ، tailwheel تنها پس از آن ظاهر می شود.
- حرکت اشیائی که برای برخی از زمان ها برای افرادی که فقط پیوستند متوقف می شود. هنگامی که آنها دوباره حرکت می کنند، آنها را به مجموعه سرور POS تنظیم می کنند.
- اشیاء مرتبط هنوز در جلوی دامنه Sniper Rifle ظاهر می شوند.
- هنگامی که یک بازیکن دارای چتر نجات است، آنها می توانند به اتومبیل هایی که به کار رفته اند آسیب نرسانند.
- کتک زدن یک بازیکن، که عقب مانده یا ناتوان است، از یک دوچرخه سواری، شخصیت شما را متوقف می کند. شما نمیتوانید چیزی به جز موش خود را حرکت دهید.
- فشار دادن G در نزدیکی یک وسیله نقلیه حرکتی بازیکن را به طور مستقیم به صندلی مسافر پس از چندین تاخیر پخش می کند. (همچنین G-bug نامیده می شود)
- سرقت یک وسیله نقلیه از صندلی مسافر راننده و فشار دادن SPACE در حالی که کشویی در برخی موارد راننده را می کشد (همچنین اشکال ninja-jack ).
- اگر یک بازیکن عینک ایمنی (چشم انداز شبانه / حرارتی) را فعال کند هر اثر را روی صفحه نمایش می بیند.
- هنگامی که شما سلامتی کوچکتر از 5 دارید و از دوچرخه سقوط می کنید یا از شما ربوده می شود، سلامت جدید شما به طور خودکار به 5 افزایش خواهد یافت.
- اتصال مجدد به یک سرور هنگامی که اتصال قطع شد گاهی اوقات پیام ممنوعه را نشان می دهد.
- بازیکنان دیگر می بینند که شما در هنگام زوم کردن و تیراندازی با تفنگ تک تیراندی عکسبرداری می کنید.
- اگر شما بیش از حد از زمین هستید، مبارزه با نفس به کسی آسیب نمی رساند.
- فریب دهنده ارسال اختیارات گشت و گذار نامناسب ممکن است به دیگر بازیکنان نامرئی باشد و یا اشکال صفحه نمایش 'Loading ...' را ایجاد کند.
- ضربه زدن به آب بسیار سریع با یک قایق باعث می شود که اشکال صفحه نمایش "Loading ..." باشد.
- اگر از جسم متحرک (در حالی که گشت و گذار بر روی آن) پرش می کنید، در جایی دیگر با شی مورد قبلی که شما گشتید، گرفته می شود.
- شما می توانید متن را در یک جعبه ورودی محاوره قرار دهید تا حد مجاز را محدود کنید . (سقوط بازی اگر شخصیت های زیادی وجود داشته باشد)
- درب گاراژ همگام نیست
- وسایل نقلیه که منفجر شده و هرگز توسط یک راننده اش اشغال نشود، زمانی که در جریان پخش می شوند، بارها و بارها منبسط می شوند، آنها مانند آنچه که باید نیستند، بازپس گرفته نمی شوند.
- با استفاده از یک اقدام ویژه مانندSPECIAL_ACTION_SMOKE_CIGGY زمانی که فریزر با چتر نجات در اسلحه سلاح آزاد می شود، شما به طور کلی انیمیشن منظم چتر نجات خواهید یافت، اما چتر نجات سلاح مسلحانه نخواهد بود.
- اگر دو اشیا در حال برخورد هستند، سپس قطعات برخورد می کنند (به عنوان مثال: سطح دو اشیاء مشابه که دارای همان موقعیت Z هستند) از فاصله از نور سوسو شروع می شود. (بازی نمی داند که کدام یک برای نشان دادن "بالا" دیگر)
- هنگام استفاده از تابع TogglePlayerWidescreen که توسط YSF ارائه می شود مشتری یک پیام وارد شده مزاحم را نمایش می دهد. این پلاگین فقط صادراتی در SA-MP امکان پذیر است، بنابراین با SA-MP و پلاگین مشکل است. به هر دلیلی این امکان (Width) مفید در SA-MP اضافه شد اما هرگز به طور قابل ملاحظه ای برای سرورها قابل دسترسی نبود.
- "varlist" و "plugins" / "filterscripts" دستورات RCON تنها اولین پلاگین / filtercript بارگذاری شده را نشان می دهد.